Följ Boulebar Sverige AB

Senaste nytt

​Mia Törnblom ny i Boulebars styrelse

Nyheter   •   Nov 25, 2019 13:50 CET

Boulebar hälsar ledarskapsprofilen och författaren Mia Törnblom välkommen in i styrelsen. Ett starkt ledarskap i organisationen ser de som den mest essentiella delen för att lyckas på sin tillväxtresa och är glada över att ha den starka kompetensen i styrelsen för det fortsatta arbetet framåt.

Spaden i marken - Boulebar bygger äntligen nytt i Rålambshov

Pressmeddelanden   •   Nov 19, 2019 09:00 CET

​Franska bouleparken och restaurangen Boulebar bygger ny paviljong i Rålambshovsparken. Satsningen är en av Boulebars största inför säsongen 2020 och man hoppas att kunna hålla parken ljus året runt.

​Boulebar tar in digital marknadschef

Pressmeddelanden   •   Okt 14, 2019 15:24 CEST

Boulebar stärker upp bolaget genom att rekrytera Ambra Pierrou som ny marknadschef. Med en digital profil och bakgrund från digitala uppstickare, såsom Storytel där hon under sex år ansvarade för marknadsföring samt att driva den nederländska marknaden. Henrik Kruse, Boulebars grundare och VD ser rekryteringen av Ambra Pierrou som en viktig del i bolagets utveckling.

Boulebar rekryterar CFO från läkemedelsbranschen

Nyheter   •   Okt 10, 2019 09:10 CEST

Boulebar har i dagsläget åtta restauranger i Sverige och en i Danmark. Men planen är att inom ett par år öppna fler. För att kunna växa stärker de nu sitt team med Erika Nilsson som CFO.

​Boulefestival i Rålambshovsparken hela helgen

Nyheter   •   Aug 29, 2019 16:19 CEST

​ La Majonnaise är en fransk folkfest och Boulefestival på Boulebar Rålambshov dit alla är välkomna, både som deltagare och åskådare. I helgen samlas boulestjärnor från Belgien, Frankrike, Tyskland, Danmark och Sverige och hundratals amatörspelare.

Boulefestival i Göteborg hela helgen

Nyheter   •   Aug 22, 2019 14:32 CEST

Intresset för Boulefestivalen La Majonnaise har varit så stort att Boulebar Rosenlund fått bygga boulebanor utanför Feskekôrka och hos grannen vid Lagerhuset. Över 100 lag kommer göra upp på gruset i helgen, 23-25 augusti och än finns det tid att anmäla ett lag för den som är nyfiken.

Boulefestival i Malmö hela helgen

Nyheter   •   Aug 16, 2019 10:04 CEST

För första gången kommer Boulefestivalen La Majonnaise till Malmö och Boulebar Drottningtorget. Förutom boulespel för både nybörjare och proffs blir det livemusik, djs och fransk festivalmat i helgen.

Boulefestival intar Slottsgatan i helgen

Nyheter   •   Aug 07, 2019 07:00 CEST

För första gången kommer Boulefestivalen La Majonnaise till Örebro och Boulebar Slottsgatan. Förutom boulespel för både nybörjare och proffs blir det livemusik, djs och fransk festivalmat. Hela helgen, 9-11 augusti.

Franska boulefestivalen La Majonnaise är tillbaka

Pressmeddelanden   •   Aug 01, 2019 09:45 CEST

Den öppna franska boulefestivalen La Majonnaise är tillbaka i Rålambshovsparken , 29 augusti till 1 september. En festival för både åskådare, nybörjare och riktiga bouleproffs.

Boulefestivalen La Majonnaise till Malmö

Pressmeddelanden   •   Aug 01, 2019 09:33 CEST

​Den franska boulefestivalen La Majonnaise kommer för första gången till Malmö och Boulebar Drottningtorget 16-18 augusti. En festival för både åskådare, nybörjare och bouleproffs.

Boulefestivalen La Majonnaise till Örebro

Pressmeddelanden   •   Aug 01, 2019 09:25 CEST

Den franska boulefestivalen La Majonnaise kommer för första gången till Örebro och Boulebar Slottsgatan 9-11 augusti. En festival för både åskådare, nybörjare och bouleproffs.

​Boulefestivalen La Majonnaise till Göteborg

Pressmeddelanden   •   Aug 01, 2019 09:19 CEST

Den franska boulefestivalen La Majonnaise kommer för första gången till Göteborg och Rosenlundskajen 23-25 augusti. Förutom massor av boule blir det fransk mat och dryck, livespelningar och DJs.

Sommarrätter för soliga dagar när Boulebar byter meny

Nyheter   •   Maj 22, 2019 14:04 CEST

​Tre gånger om året byter Boulebar meny och nu har det blivit dags för sommarmenyn. Franska rätter är grunden och köksmästarna i Stockholm, Göteborg, Örebro, Malmö och Köpenhamn har jobbat fram menyn under ledning av Johan Ahlsted

Nu öppnar Boulebar på Rosenlundskajen

Nyheter   •   Maj 08, 2019 12:55 CEST

​Onsdagen 8 maj öppnar Boulebar på Rosenlundskajen. Det har byggts, planterats och fixats i veckor. Sida vid sida med bygget av Västlänken och nya Haga Station. Restaurangchefen Tobias Dagerås och teamet på Boulebar ser fram emot att kunna erbjuda Göteborgarna en uteservering precis vid vattnet med Feskekörkan som närmsta granne.

Boulebar växer på Rosenlundskajen - mitt i Västlänksbygget

Pressmeddelanden   •   Apr 30, 2019 08:25 CEST

Under arbetet med Haga Station och Västlänken kommer delar av Rosenlundskajen och gångvägar längs kajstråket dras om. Detta möjliggör en expandering av Boulebars uteservering, mitt i byggvimmlet. Restaurangchefen Tobias Dagerås ser fram emot att skapa en unik plats där Göteborgare och tillresta kan komma ännu närmare vattnet med Feskekörkan som närmsta granne.

Boulebar Rålambshov öppnar - Stockholms stad ger bygglov till slut
Boulebar Liljeholmen finalist i Guldstolen 2018

Nyheter   •   Mar 21, 2019 10:30 CET

Boulebar Liljeholmen utsågs i tisdag till en av Sveriges bästa inredningar, i kategorin Guldstolen på Arkitekturgalan 2018. Ansvarig arkitekt var Bornstein Lyckefors Arkitekter.

Tobias Dagerås fortsätter sin franska resa på Boulebar

Nyheter   •   Mar 15, 2019 15:24 CET

Boulebar Rosenlund rekryterar Tobias Dagerås. En av Göteborgs mest rutinerade servicepersoner inom restaurang.

Ny ledare på plats i Liljeholmen

Nyheter   •   Feb 25, 2019 14:04 CET

Boulebar Liljeholmen stärker sitt team med Oskar Lundberg som ny Boulebarchef. En rutinerad restaurangchef med känsla för service och fascination för det franska köket.

Ny köksmästare till Boulebar Rosenlund

Nyheter   •   Feb 21, 2019 13:49 CET

Boulebar Rosenlund stärker sitt köksteam med Andreas Palm som köksmästare. En välmeriterade matlagare med förkärlek till det franska köket. Kommer senast från Dubbel Dubbel och Björns Bar.